L’Ajuntament posa en marxa el Programa de la Policia de Proximitat

Es reforça el patrullatge a peu i el contacte veïnal als districtes V i VI i, en general, en totes aquelles zones que, per l’alta densitat de població, sigui necessari reforçar la percepció de seguretat ciutadana.

L’Ajuntament ha posat en marxa el Programa de la Policia de Proximitat, un projecte que forma part del Pla d’Acció Municipal 2012, i que té per objectiu intensificar el treball amb la ciutadania per millorar el civisme i la percepció de seguretat en els colomencs i les colomenques.  Aquest matí l’alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlon, acompanyada pel tinent d’alcalde Seguretat, Ordre Públic i Convivència, Antonio Carmona, han presentat el nou Programa a les dependències de la Comissaria de la Policia Local.

La Policia de Proximitat reforça el contacte amb els ciutadans i ciutadanes i entitats veïnals, als espais públics i zones de molta concurrència comercial, per a fer prevenció d’actes incívics i millorar l’eficàcia en la resolució de conflictes.

S’intensifica el patrullatge a peu de carrer i el contacte veïnal

Es tracta d’un model de treball polivalent que consisteix en que els 113 efectius de seguretat local, a banda de realitzar les tasques habituals -sancionar els vehicles aparcats incorrectament, imposar denúncies per actes incívics, aixecar actes als establiments comercials i, en general, ajudar la ciutadania que ho requereixi- intensifiquen el patrullatge a peu de carrer amb el contacte veïnal permanent a les places, escoles i zones amb molta afluència de persones, entre d’altres.

Especial presència als districtes més poblats

Amb aquest nou Programa està previst intensificar les accions de patrullatge als districtes V (Raval, Santa Rosa i Safaretjos) i VI (Fondo) i, en general, en totes aquelles zones que per l’alta densitat de població sigui necessari reforçar la percepció de seguretat i contribuir a garantir la convivència ciutadana. De fet, ja s’ha realitzat una prova pilot als dos eixos comercials dels barris del Fondo i del Centre.

Un model que millora el civisme i la convivència

Cal recordar que el concepte de seguretat ciutadana no només depèn del treball de la Policia Local. Alhora intervenen factors com l’urbanisme, la densitat de la població, la bona dotació de serveis i els recursos de les persones, entre d’altres. No obstant, “poder disposar d’una policia propera i a l’abast de la població millora aquesta percepció de la seguretat i l'ordre públic”, ha destacat l’alcaldessa, Núria Parlon. Alhora, “una bona actuació policial, per donar compliment als drets i deures de la ciutadania, repercuteix en positiu en la millora del civisme i de la convivència veïnal”, ha afegit l’alcaldessa.

Disminució dels delictes

Segons les dades de la darrera Junta Local de Seguretat, Santa Coloma  és una de les ciutats més segures de Catalunya, sobretot quan a percentatge de delictes, que al darrer any va disminuir quasi un 7% respecte al 2010. Al primer quadrimestre del 2012 la Policia de Proximitat ha imposat 293 denúncies per l’incompliment de les ordenances municipals en matèria de civisme. En aquests bons indicadors, cal destacar la bona coordinació de la Policia Local amb els altres cossos de seguretat actius a la ciutat, com són els Mossos d’Esquadra, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil. Actualment, continuen en marxa les Patrulles Mixtes (Policia Local i Mossos d’Esquadra) sobretot en aquells esdeveniments de gran afluència pública, com són la Festa Major d’Estiu i les fires locals, entre d’altres.