Des del passat diumenge agents de la Policia Local recorren els carrers de la ciutat per detectar persones sense sostre dormint al carrer. A data d’avui no s’ha detectat cap cas. Malgrat això l’àrea de Benestar Social ha preparat un dispositiu per garantir abric, àpats calents i un lloc per dormir per a les persones que voluntàriament ho demanin.
En cas de fred intens, amb neu i gelades ja estan preparats els equips per distribuir sal i muntar un operatiu específic amb talls de trànsit en els punts on s’acostuma a acumular el gel. En funció de l’evolució de les temperatures també està previst un operatiu específic pels centres escolars de Santa Coloma.
Recomanacions:
- Parar atenció especial a les persones més vulnerables: lesionats, persones malaltes, nens i ancians. Comunicar-se amb freqüència amb els que viuen sols. Cal recordar que les persones grans poden tenir menys sensibilitat per detectar si agafen fred.
- Aixoplugar-se a llocs amb calefacció, o a casa. Cal vigilar l’ús de calefactors i estufes. Tenir compte de no tapar les finestres i els orificis de ventilació ja que cal permetre la circulació de l’aire.
- És convenient abrigar-se bé però sense comprimir el cos. Cal tenir cura de la humitat i de quedar xops, ja que el vent i la pluja fan augmentar ràpidament la pèrdua de calor corporal. Vigilar especialment mans i peus, ja que són la part del cos que queda afectada primer pel fred intens.
- Si notem símptomes de refredament lleu, convé buscar un espai amb bona temperatura i aplicar aigua tèbia o similar, mai calenta del tot, sobre la part del cos afectada, però evitant refregar-la.
En cas de nevada o glaçada:
- Compte a caure o relliscar. Hem de portar un calçat adequat que no deixi passar l’aigua.
- Fer servir roba aïllant o impermeable a més de l’abric.
- Assegurem-nos de tenir sempre ben carregat el telèfon mòbil i els aparells que funcionen amb piles.
- No agafeu el cotxe si no és estrictament necessari.
En aquest web us anirem informant puntualment de totes les novetats que es produexin durant aquest dies. També podeu seguir les incidències al twitter municipal @scgramenet amb l'etiqueta #scfred