L'1 d'abril comencen les classes a les escoles bressol L’Ànec i La Sargantana

Santa Coloma ja compta amb 6 centres de la xarxa municipal i una oferta de 492 places. La incorporació dels alumnes es farà de forma gradual perquè superin ben el canvi.

La Xarxa d’Escoles Bressol Municipals s'amplia amb dos nous centres: el proper 1 d'abril comencen les classes pels més petits en les llars d’infants l’Ànec i La Sargantana. Ambdues són de nova creació i han estat finançades amb els recursos procedents del Fondo Estatal para el Empleo y la Sostenibilidad Local (FEESL).

Tant L’Ànec com La Sargantana tenen una capacitat de 82 places, que es distribueixen d'aquesta manera: 16 per al grup de 4 mesos a 1 any, 26 pel de 1 a 2 anys i 40 pel qual va de 2 a 3 anys.

Amb l'obertura d'aquests dos nous centres, Santa Coloma ja compta amb 6 llars d'infants públiques municipals i una oferta total de 492 places. La voluntat de l'Ajuntament és la d'anar ampliant la xarxa. En aquests moments es treballa en els projectes d'altres tres centres, la qual cosa significarà una ampliació de l'oferta en 246 places.

La incorporació a l'escola és un gran canvi en la vida quotidiana de nens i nenes. Per aconseguir una bona adaptació al nou entorn, s'han establert uns temps racionals que permetrà als més petits superar positivament la separació familiar. Així, els dies 1 i 4 d'abril s'organitzaran les classes en dos grups: el primer torn, de 9.00 a 10.30, i el segon, de 10.30 a 12.00. La resta de la setmana hi haurà un torn de 9.00 a 12.00 i la separació de la família es realitzarà de manera progressiva. A partir del dia 11 s'obrirà el menjador escolar i, passada la Setmana Santa, els dos centres funcionaran amb total normalitat de 9.00 a 17.00 hores. En casos puntuals, el període d'adaptació es podrà allargar a petició dels pares.

Escola Sant Just
L'alcaldessa va visitar dimarts passat les obres de l'Escola Sant Just, un centre que entrarà en funcionament el proper curs. Tindrà dues línies d'educació infantil i primària (450 alumnes de 3 a 12 anys). L'edifici inclou una llar d’infants que segueix els criteris que conformen la Xarxa d’Escoles Bressol. La superfície construïda total és de 5.000 m2, dels quals 500 m2 corresponen a la guarderia. Els patis ocupen un àrea de 3.000 m2 comptant amb una pista poliesportiva.