Grameimpuls celebra 30 anys de foment de l'ocupació, la formació i l'emprenedoria

L'empresa municipal Grameimpuls celebra enguany el 30è aniversari. Des del seu naixement, l’any 1989, aquesta societat treballa per fomentar l’activitat econòmica de Santa Coloma de Gramenet. En els seus set centres, ofereix programes i recursos per promocionar l’ocupació, la formació i l’emprenedoria a la ciutat.

Cada any, Grameimpuls assessora més de 6.000 veïns i veïnes de Santa Coloma en situació d’atur en el seu procés de recerca de feina i ho fa a través del Servei d’Informació i Orientació Laboral. Aquest recurs està ubicat a les oficines centrals de Can Xiquet, juntament amb el Servei d’Intermediació, que gestiona una borsa de treball i pràctiques laborals en empreses. Grameimpuls, a més, gestiona els plans d’ocupació municipals que beneficien unes 300 persones anualment.

Igualtat d'oportunItats

La societat municipal, que és agència de col·locació i l’ens col·laborador més antic del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), té tres centres de formació ocupacional: el CFO La Ginesta, el Centre de Formació i Treball i l’Escola de Restauració Santa Coloma, on s’imparteixen programes que permeten millorar les competències professionals. Anualment, ho fan 1.200 persones de mitjana a l’any.

L’empresa municipal ha intensificat els recursos adreçats a millorar l’ocupabilitat en clau de gènere. En aquest sentit i des de fa tres edicions, impulsa l’acció formativa Iria, que permet a les dones formar-se en oficis tradicionalment masculinitzats. La promoció de l’ocupació i la igualtat d’oportunitats són prioritats del Pla d’Acció Municipal (PAM) de l'Ajuntament.

2.000 negocis acompanyats

La promoció de l’emprenedoria és també un eix important de la seva activitat. En aquests 30 anys d’història, el Servei de Foment Empresarial de Grameimpuls ha assessorat prop de 12.500 emprenedors i emprenedores, ha acompanyat la creació de més de 2.000 idees de negoci i ha programat més de 300 tallers, seminaris i jornades tècniques adreçades a persones autònomes i empresàries del nostre territori. En el mateix període, ha allotjat més de 400 negocis diferents en els seus dos vivers d'empreses, Can Peixauet i el Bosc Llarg i Les Canyes.

Grameimpuls també gestiona la seu colomenca de la UNED, que ofereix cinc graus universitaris a uns 1.500 alumnes cada any i el projecte de recuperació vitivinícola de la Vinya d'en Sabater.