Exposició "Càmeres del món" al Mas Fonollar

El Centre de Recursos Juvenils Mas Fonollar acull fins el proper dia 29 aquesta mostra fotogràfica sobre la vida quotidiana a un petit poble de Burkina Faso a ulls d'un grapat dels seus joves habitants.

Fins el 29 de febrer, i dins de la seva programació trimestral, al CRJ Mas Fonollar (C/Sant Jeroni 1-3) s'hi pot veure l'exposició Càmeres del Món que ja ha passat per diversos escenaris culturals de la ciutat de Barcelona. L'entrada és lliure.

La idea original d'aquest projecte és de Pablo Picaza, un fotògrat que col·labora a nombroses iniciatives socials, i ha estat realitzada conjuntament amb l'empresa Fotoprix i les associacions Nexes (Barcelona) i Dunia la Vie (Ouagadougou de Burkina Faso). Ambues ONG's són sòcies de Globa·l·inks, una xarxa mundial per a la transformació social liderada per joves.

Càmeres del Món

El projecte Càmeres del Món, promogut per les associacions Nexes i Dunia la Vie juntament amb l'empresa Fotoprix, ofereix a un grup de joves d'un barri de Burkina Faso (Àfrica) l'oportunitat de participar en un procés d'empoderament personal i de creació d'històries visuals amb les que puguin donar veu a la seva realitat en el món.

Després d'una acció de recollida i reutilització de càmeres digitals usades en les botigues que Fotoprix gestiona a Espanya durant el nadal de 2010, es va impartir un curs de fotografia social a un grup de 30 joves del districte XIX de Ouagadougou i del proper poble de Tenado.

La narració fotogràfica realitzada pels joves de Burkina es va transformar després en una exposició, els temes de la qual han estat escollits per ells mateixos: l'aigua, el menjar, la perruqueria, el medi ambient, el treball.

Aquesta exposició, que ara es pot veure al Mas Fonollar, és una finestra perquè aquests joves fotògrafs puguin explicar al món, amb imatges i paraules, les seves vides i la seva visió sobre la seva realitat.