Després d'un període de formació previ a l'inici de la seva activitat a la via pública, s'ha posat en marxa aquest mes de gener el segon equip de les Brigades d'Acció Immediata (BAI), un grup de persones procedents de l'atur i contractades pel Ajuntament que té la finalitat de contribuir a l'eficàcia municipal en el manteniment de l'espai públic. Aquest equip durà a terme durant sis mesos treballs de reparació a la via pública que són considerats urgents i inajornables.
Les BAI es van posar en marxa el juny de l'any passat, amb el lema «A Santa Coloma, fem dissabte tota la setmana», perquè la seva tasca es desenvolupa de dilluns a divendres per les tardes i els dissabtes al matí, com a complement a la feina que realitzen els serveis municipals de manteniment, neteja i inspecció. L'alcaldessa Núria Parlon ha recordat que els objectius d'aquestes brigades són «generar llocs de treball a la ciutat i, al mateix temps, actuar amb eficàcia i rapidesa per reduir les molèsties veïnals en el menor temps possible».
Empleats procedents de l'atur
Aquest segon equip de les BAI està format per 13 persones que estaven sense feina i que han estat seleccionades per l'empresa municipal Grameimpuls, i contractades a càrrec dels fons per als plans d'ocupació de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
L'Ajuntament invertirà 80.000 euros en recursos materials necessaris per desenvolupar les diverses intervencions, que en el cas de les BAI tenen 3 àmbits: les actuacions integrals de millora d'espais públics (carrers, places, parcs i jardins); les reparacions d'urgència localitzades per diferents mitjans, com avisos veïnals, missatges a les xarxes socials, la inspecció municipal o la detecció mitjançant altres canals, i la resolució de peticions veïnals espontànies prèvia validació i comprovació tècnica. Aquesta pràctica ha tingut un resultat de percepció molt positiu per part dels veïns i veïnes.
Col·laboració veïnal
Per optimitzar el treball de les Brigades d'Acció Immediata i dels diversos serveis municipals de manteniment de la via pública es fa necessària la col·laboració de la ciutadania. En primer lloc, en l'aplicació de les normes de respecte i civisme per a la cura dels espais i mobiliaris comuns i, en segon lloc, en la utilizació d'algun dels diversos mitjans de comunicació de l'Ajuntament per donar a conèixer qualsevol incidència en la via pública que requereixi una actuació ràpida de reparació.