Els tràmits a l'Ajuntament, més ràpids i eficients a través del servei de cita prèvia

La gestió en les oficines municipals és més còmoda, ràpida i àgil per als que reserven hora. Augmenten els tràmits a través del portal web municipal i les persones usuàries en línia.

Millorar el sistema informàtic per afavorir que la ciutadania pugui fer tràmits a distància amb el seu Ajuntament i millorar al mateix temps l'atenció directa que s'ofereix a l'Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC), com a principal punt d'informació municipal, són aspectes que contempla el Pla d'Acció Municipal (PAM) per al període 2011-2015 en què ens trobem.

En aquest àmbit de millora permanent de la qualitat dels serveis que presta l'Ajuntament, el passat 10 de juny es va posar en marxa un servei de cita prèvia. L'objectiu era rebaixar el temps d'espera i millorar l'eficiència en l'atenció a les persones que necessiten fer alguna gestió a les oficines de l'OIAC. L'eficàcia de la cita prèvia, als tres mesos de la seva posada en marxa, és favorable.

Les persones que han utilitzat aquest sistema de gestió en les oficines municipals ho avaluen de forma molt positiva. La simplicitat del procediment de reserva i la puntualitat amb què han estat ateses han estat els factors més valorats. En aquest sentit, es recomana als veïns i veïnes la utilització de la cita prèvia per agilitzar els seus tràmits a l'Ajuntament. Poden demanar la cita personalment a l'OIAC (en l'horari habitual: de dilluns a dijous de 8.30 a 17.30 i els divendres de 8.30 a 14.30 hores), per telèfon a través del número 93 462 40 90 (els dies laborables de 8.30 a 14.30 hores), o mitjançant aquest portal web.

Tràmits en línia

Utilitzar el sistema d'internet per fer tràmits amb l'Ajuntament des de casa és un mètode creixent, tant en el nombre de tràmits que es poden fer com en el de les persones que opten per aquest sistema de comunicació municipal per fer les seves gestions. Actualment es pot gestionar en línia la tramitació de les sol·licituds de protecció de guals, els volants de convivència i de residència vinculats al padró municipal d'habitants, les queixes o suggeriments que es volen traslladar a l'Ajuntament, la posada en coneixement de les petites obres en els llars, les altes de les terrasses, la instal·lació de vetlladors de terrasses de bar, la col·locació de banderoles a la via pública o els permisos de tall de carrer, ocupació de carrils de circulació o les reserves d'estacionament. A aquesta relació de tràmits que ja es poden fer via online, s'afegiran en els propers dies les modificacions en les terrasses de bar (ampliacions, baixes, canvis de titularitat, estufes) i les altes en la declaració de responsables d'obertura d'establiments.