Al novembre s'ha complert un any de la posada en marxa per part de l'Ajuntament del Telèfon d'Atenció a les Famílies (93 462 40 77), l'objectiu és donar resposta d'una manera integral, àgil i centralitzada a les demandes socials de la població. En el primer any s'han rebut 4.868 trucades, és a dir, més de 400 cada mes.
El 48,5% de les trucades són per gestionar cites amb els professionals dels Serveis Socials Municipals (aquest era d'entrada un dels principals objectius d'aquest servei). En els últims mesos s'han incrementat les trucades arran de la incorporació de dos programes: el de beques de menjador -"El menjador de l' escola a l'abast de tothom"- i el de recollida de roba solidària que es gestiona amb la Fundació Tallers.
El Telèfon d'Atenció a les Famílies funciona les 24 hores dels 365 dies de l'any. En horari diürn (de 9.00 a 14.00), dos professionals estan al capdavant del servei. La resta del temps funciona un contestador automàtic que recull les peticions perquè siguin ateses l'endemà. Les persones amb discapacitat auditiva no es queden fora, ja que poden tramitar les seves consultes a través de l'adreça de correu electrònicatenciofamilies(at)gramenet.cat .
Quan utilitzar el servei
El Telèfon d'Atenció a les Famílies compleix diverses funcions. El podem utilitzar en aquests casos :
- Sol·licitar una entrevista amb un professional de Serveis Socials, informar-se i orientar-se sobre necessitats socials diverses i sol·licitar ajudes socials (alimentació , falta o pèrdua d'habitatge, educació, temps lliure, etc).
- Saber quin és l'equip d'assistents socials que ens ha d'atendre.
- Demanar nova cita quan ja tenim equip assignat .
- Avisar quan no podem acudir a una cita programada.
Aquest telèfon forma part de les mesures que impulsa el govern municipal en els útimos anys, en un context de profunda crisi econòmica, per prioritzar el benestar de les persones amb menys recursos. És també útil per als qui tinguin dificultats per desplaçar-se a les oficines municipals d'atenció a les famílies.