El Projecte (RE) Imagina't premia dues escoles de la ciutat

El Projecte (RE) Imagina’t de l’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació ha premiat el treball de l'escola colomenca La Bastida i ha guardonat amb el primer premi al treball de l'IES Numància que es gravarà a TV3.

Es tracta d’un procés participatiu-creatiu amb joves de 3r i 4rt d’ESO anomenat (Re) Imagina’t Fem un espot no sexista. 
L’alumnat ha de crear un guió per a un espot publicitari que superi els estereotips sexistes i promogui visions de transformació positiva dels hàbits consumistes.

Enguany s’ha fet la 5ª edició del concurs i s’han presentat 158 treballs amb 665 joves participants de 8 municipis diferents. Els guanyadors han estat :

  • IES Numància de Santa coloma de Gramenet. Projecte : Jocs de consola
  • La Bastida de Santa Coloma de Gramenet. Projecte :No ho donis tot per fet.
  • Jesús Maria Sant Gervasi de Barcelona. Projecte : No et deixis enganyar.
  • Maristes de Rubi. Projecte : Drapnet

El grup guanyador de l’INS Numància és de quart d’ESO. En l’edició anterior del concurs, un grup de l’institut Numància ja es va endur un dels guardons. Ara, el treball, Jocs de consola, de l IES Numància de Santa Coloma de Gramenet, en quedar en primer lloc serà el que es gravarà als estudis de TV3.

Enguany s’han introduït modificacions a les bases que afecten sobretot als premis que s’atorguen, i això ha estat possible gràcies a que, a més de la col·laboració amb TV3, l’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació ha assolit també una col·laboració amb la Facultat de Comunicació Blanquerna, de la Universitat Ramon Llull, que s’ha sumat al projecte.

L’acte de lliurament de premis tindrà lloc el proper 29 d’abril a les 19 hores a l’Auditori Blanquerna de Barcelona.

Èxit de participació

Aquest cop, hi ha hagut més participació que mai, tant d’instituts de la ciutat com en termes absoluts: Si en la quarta edició, el curs passat, es van presentar 355 alumnes amb 88 treballs, en aquesta cinquena edició han estat 665 alumnes amb un total de 158 treballs. De Santa Coloma s’hi han presentat diversos grups dels instituts Numància, La Bastida i Torrent de les Bruixes, de diferents cursos. Cal recordar que només poden prendre part en el concurs els instituts dels municipis els ajuntaments dels quals estan adherits a l’Observatori de les Dones en els mitjans de comunicació (com és el cas del de Santa Coloma, que a més forma part de la Junta de l’Observatori).