El parc de Can Zam recupera zona verda i guanya espais d’ús públic

Restituïts 16.600 m2 de zona verda a Can Zam que estaven afectats per les obres de la L9 . Enguany s’hi afegiran jocs infantils, zones de pícnic, fitnes , "running" i més frondositat.

Aquest mes de febrer han finalitzat les obres de reposició de la zona del parc metropolità de Can Zam que estava afectada per les obres de construcció de la línia 9 de metro (L9). A partir de les constants reivindicacions de l’Ajuntament a la Generalitat de Catalunya, institució responsable de la L9, s’ha aconseguit que el Govern català financés i executés aquesta intervenció que ha significat el retorn de 16.600 m2 d’espai verd al parc i la millora dels accessos.

La intervenció ha consistit en la plantació de gespa, zona arbustiva i arbres, i la creació d’un nou accés i una zona de pas al parc en forma de ziga-zaga que permet la comunicació entre el carrer de Víctor Hugo i l’avinguda de Francesc Macià. També s’ha incorporat al parc un espai  de 2.600 metres quadrats, que fins ara ocupava l’antic carrer de Girona, i s’ha habilitat un pas directe per als vianants al lateral, fet que connecta el parc amb l’estació Can Zam de la L9. Durant dos mesos, les persones usuàries veuran que hi ha tanques transparents per protegir la zona, les quals hi romandran fins que arreli la plantació.

La restitució de l’espai que havia estat ocupat al parc també ha permès la incorporació d’una sortida d’emergència a l’estació de metro Can Zam, així com la connexió de l’accés d’aquesta parada de la L9 amb el carrer de Víctor Hugo. Alhora, s’ha fet una reserva d’espai al parc per a la creació imminent d’una nova àrea de pícnic, que és una de les actuacions incloses en el conjunt de millores previstes a Can Zam enguany. En aquest sentit, el 9 de febrer va començar la millora de la frondositat del parc, que consisteix en la plantació de 13.323 m2 de gespa i 1.500 m2 d’arbustos. La intervenció durarà uns cinc mesos aproximadament. Unes altres millores, que s’hi faran el 2016, són la incorporació de 13 jocs infantils i dues zones per practicar fitnes i la senyalització d’un circuit permanent per fer-hi running.

A més de l’ampliació de l’espai verd i de la frondositat, l’Ajuntament ha obert a Can Zam un nou espai públic d’oci, el Santa Skate Park. Aquesta instal·lació es va inaugurar el passat diumenge, 14 de febrer, amb una jornada popular de participació.

El Skate és un nou espai de 3.000 m2 per a la pràctica d’esports sobre rodes, creat en un solar que estava en desús. La particularitat de l’equipament és que ha estat dissenyat i construït amb la collaboració dels rollers i skaters de la ciutat fent servir materials reciclats; tot un exemple d’arquitectura participativa i sostenible. A més, cal recordar que al març del 2015 es van obrir les portes del Camp d’Atletisme Antoni Amorós, un altre equipament molt reivindicat per les entitats d’atletisme de la ciutat i un dels compromisos al qual va donar resposta l’equip de govern amb el Pla d’acció municipal (PAM) de l’anterior mandat.

Ludoteca ambiental

Can Zam és un espai idoni també per a activitats de conscienciació mediambiental, ja que la seva dimensió permet desenvolupar diverses activitats lúdiques i familiars. En aquest sentit, a partir del 28 de febrer, tots els diumenges fins al 5 de juny hi tornarà l’anomenada jugateca ambiental. D’11.30 a 13.30 hores s’oferiran jocs, tallers i itineraris guiats pel parc adreçats a tota la família. L’activitat està organitzada per l’Ajuntament amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona  i l’entitat Bosc de la Llum especialitzada en educació ambiental.