El concert infantil de Orelles de Xocolata amb el seu “Avui fem pop” el dissabte 5 a les 12:00 hores és la primera de les activitats per a la mainada de Santa Coloma. Un repertori d’èxits i clàssics del pop de tots els temps en una matiné de música, ritme i bon rotllo. La combinació perfecta per gaudir en família. També es pot gaudir en família de la festa gastronòmica del Corre-Tapa, de 12 a 15 hores, dissabte 5 i diumenge 6.
En el marc de celebració del centenari de la inauguració de l’Església Major el Museu Torre Balldovina inaugura dissabte 5 (12h) la exposició commemorativa "L’Església Major, història i arquitectura 1915-2015". De la seva banda, el Centre d'Art Contemporani compleix 25 anys amb la mostra "Can Sisteré, 25 anys d'art"que s'obre dissabte a les 13h.
A les 18:00 s'inaugura una altra exposició "Viure l'art" al Centre Cívic Riu i a les 18:30 hores ball per a la gent gran a Can Roig i Torres. Mitja hora abans, Trobada Gegantera de la Colla de Gegants i Capgrossos de Santa Coloma de Gramenet amb plantada a les 17:30 h del mateix dissabte a la plaça de la Vila. A partir de les 18 h presentació de colles i balls i inici del recorregut a les 19:30 h. A partir de les 18h Passatge de Festa al Jardi del Museu Torre Balldovina.
Dissabte 5, viurem una jornada de foc. Per escalfar motors, a les 18 h als Jardins de Can Sisteré la Colla Jove de Diables de Santa Coloma ens aproparà al seu món de màscares infernals i malabarismes impossibles amb un taller i una exposició sobre les seves activitats. Aquesta trobada servirà com a prèvia de la gran nit del foc que es viurà amb el Correfoc de Festa Major, a partir de les 22 h a la plaça de la Vila, a càrrec de la Colla de Diables de Santa Coloma.
La mediàtica Anna Morgade esdevé protagonista teatral a #festacoloma2015 amb Morgadeces aquest dissabte 5 (21h) al Teatre Sagarra. A la mateixa hora segona jornada del Sintonitzza al Parc d'Europa i pel que fa a la música concert dels artistes locals al Mas Fonollar (21:30 hores) amb el projecte "Hoy por tí, mañana por vosotros" i després Miguel Arraigo i Projecte Mut. El cantautor colomenc Rojas, a la plaça de la Vila (23h), Amanida Folk a Can Roig i Torres, i xirigotes i sevillanes a la plaça del Rellotge.
Laietans de Gramenet, Castellers de Figueres i Castellers de Santa Coloma són las tres colles que participaran en la Trobada Castellera de Festa Major, diumenge 6, a partir de les 12 h a la plaça de la Vila. Enguany es celebra el 30è aniversari dels organitzadors, Castellers de Santa Coloma.A la mateixa hora, sardanes amb Cobla Marinada a la plaça de l'Església per commemorar el centenari de l'Església Major.I cita obligada a la Rambla Sant Sebastià, un mica abans, a partir de les 10:30 h: l'Associació de Puntaires de Santa Coloma de Gramenet ens porta la tradicional Trobada de Puntaires de les festes.
La Festa d'Aigües amb joc d'aigua per a grans i petits, a partir de les 11 hores al Jardí de Can Sisteré. A les 18 h festa de l'escuma al Fondo, a la Plaça Mediterrània; taller de màgia a la plaça Sagrada Família amb el Mag Fleky, i inflables infantils a la plaça Sagrada Família i plaça del barri Llatí.
El mateix diumenge, a les 20 h tindrà lloc el correfoc infantil amb sortida a la plaça de l'Església i itinerari per pg. de Mossèn Jaume Gordi, carrer de Rafael de Casanova, carrer de Sant Silvestre, carrer de la Mare de Déu de Montserrat i plaça Catalunya. I a les 22 h, cinema a la fresca amb el film d'animació infantil "Lego, la pel·lícula" a la plaça del Rellotge.
Actuacions de María Díaz y La Flor que se Multiplica, Els Joves de la Tercera Edat ¡ Los Jubilados Marchosos a partir de les 18h a Can Roig i Torres.
Al Teatre Sagarra (19h) tarda de dansa tradicional combinada amb una de les veus més sol·licitades de la cançó d’arrel mediterrània amb Pep Gimeno "Botifarra" i l'Esbart de Sant Cugat. Atenció! aquesta és una activitat de pagament, entrades a la venda el mateix dia de la funció a la taquilla del teatre. Preu: 8 euros, 10 euros no socis. A les 20h, a la plaça del Rellotge, concert de la banda de música de Santa Coloma.
A les 22 h al Mas Fonollar, nit de ball amb diversos DJ's. I a la plaça de la Vila, nit d'havaneres (22:30h) amb els colomencs Vela Llatina. Els seguiran Les Anxovetes, grup nascut el 2013 a Girona que us sorprendrà i encantarà amb la seva forma nova i fresca de cantar havaneres.