Aquest diumenge 13 de setembre (11.00) s’estrenarà la programació de tardor del Centre d’Educació Ambiental Ecometròpoli amb una activitat de la jugateca del parc de Can Zam, gratuïta, i per a tot tipus de públic, sobre les espècies exòtiques invasores en els ecosistemes aquàtics. Aquest programa educatiu es desenvoluparà fins a finals d’any.
Diumenge, amb el suport de l’Associació Biosfera, els participants aprendran més coses sobre la biodiversitat dels ecosistemes aquàtics, coneixeran les principals espècies invasores i les problemàtiques ecològica, econòmica i de salut que se’n deriven. Ecometròpoli és un espai dedicat a compartir coneixements sobre medi ambient i a fomentar el respecte per la natura.
Ubicat al Recinte Torribera, el Centre s’enclava en un lloc privilegiat, un dels accessos naturals a la serralada de Marina. Ecometròpoli compta amb una exposició permanent, dedicada als ecosistemes de la nostra muntanya i del riu Besòs, i diversos espais educatius (Aula d’Ecologia Domèstica, Sala de les Petjades i hort domèstic) i de recerca ambiental (Fons Joan Vicente i Castells). Vinculat al Centre, hi ha el Parc de Mobilitat Sostenible i Educació Viària, amb activitats i tallers per als nens i les nenes.
Les persones interessades trobaran més informació al carrer de Prat de la Riba, 171, al telèfon 618 007 230, a www.ecometropoli.cat i al Facebook. L’horari actual del Centre és de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 h, i dissabtes i diumenges, de 10.00 a 13.00 h.