L’Ajuntament amplia i millora els serveis d’atenció a la ciutadania

L’OIAC obrirà a partir del 30 d’abril tots els dimecres a la tarda fins a les 18:00 hores. La nova Carpeta ciutadana augmenta la transparència i comoditat en la gestió de tràmits.

L’Oficina d’Informació i Atenció a la Ciutadania (OIAC) ubicada a la seu de l’Ajuntament, a la plaça de la Vila, és un dels serveis municipals millor valorats pels colomencs i colomenques, i una de les prioritats de l’equip de govern municipal és seguir ampliant els serveis que s’hi ofereixen, per tal de facilitar al màxim les relacions de la població amb el consistori.

En aquesta línia, a partir del 30 d’abril, tots els dimecres laborables s’atendrà a la ciutadania, ininterrompudament, des de les 09:00 fins a les 18:00 hores.

Aquesta ampliació horària és l’última de les millores que s’han posat en marxa en els darrers mesos.

Pel que fa a la gestió dels recursos, per exemple, l’Ajuntament ha ampliat el nombre d’efectius i la categoria professional del personal de l’OIAC que atén presencialment al Punt d’Atenció Inicial (PAI) i, telefònicament, al servei de cita prèvia, per tal d’oferir amb rapidesa la informació més completa possible a la ciutadania.

Atenció ciutadana sense cita prèvia

A finals de gener va començar a funcionar una nova modalitat d’atenció sense cita prèvia a l'OIAC adreçada a dos col·lectius específics. Les persones de 65 anys o més i les que acreditin un grau de discapacitat són ateses sense cita de 9 a 10 h, de dilluns a divendres. Aquesta atenció no s'ofereix a professionals (col·legiats, empresaris o autònoms), tant si actuen en nom de terceres persones com en nom propi.

Millores en la cita prèvia online per a l'OIAC

En les darreres setmanes, s’ha renovat l’apartat de cita prèvia al web municipal per tal que la ciutadania pugui escollir data i hora en funció de la disponibilitat i del tràmit a desenvolupar.

En accedir a www.gramenet.cat/citaprevia ara s’hi poden trobar diverses opcions de tràmits a realitzar que en clicar-les donen accés a l’agenda de cites específica del tràmit seleccionat.

Més eficiència i transparència amb la Carpeta ciutadana

L’alcaldessa, Mireia González, va presentar al febrer la Carpeta ciutadana, una eina digital a la qual es pot accedir els 365 dies de l’any des del portal web de l'Ajuntament (www.gramenet.cat), i que permet als ciutadans i les ciutadanes colomencs consultar la informació administrativa disponible en els sistemes de l’Ajuntament i gestionar-la de forma centralitzada i segura.

L’Ajuntament ha iniciat una campanya d’informació i difusió d’aquest nou recurs als 6 districtes de la ciutat per tal de familiaritzar la població amb el servei i facilitar-ne l’accés de forma segura.

Una administració més propera, accessible i transparent

En el calendari d’actuacions futures, destaca la implementació d’una nova aplicació ciutadana que integrarà els diversos serveis municipals i combinarà informació d’interès, l’agenda de ciutat, les reserves i la venda de tiquets per a esdeveniments; impulsar la participació mitjançant canals específics en aplicacions de missatgeria instantània com WhatsApp; i incorporar la intel·ligència artificial (IA) en la gestió interna de l'Ajuntament.

Horari OIAC (Pl. de la Vila, 1)

  • Dilluns, dimarts, dijous i divendres, de 9 a 14:30 h.
  • Dimecres, de 9 a 18:00 h.

Preferentment amb cita prèvia:

  • 934 624 090
  • oiac@gramenet.cat
  • www.gramenet.cat/citaprevia

* Si no podeu acudir a la cita concertada, anul·leu-la al mateix telèfon a fi que la pugui aprofitar una altra persona.

De 9 a 10 h, cada dia, atenció sense cita prèvia a persones de 65 anys o més i a aquelles que acreditin un grau de discapacitat.